Officially a foodie.

Before I start my post, I would like to wish you all a happy and prosperous New Year. May this year be filled with happiness an...


Before I start my post, I would like to wish you all a happy and prosperous New Year. May this year be filled with happiness and joy for everyone. :D So, after a month and a half away from the coconut trees, I've finally decided to make my come back over here. Those who follow my Instagram and Twitter might know about my holidays (which didn't feel long enough) in France. I'm expecting to tell you everything about my adventure in my upcoming posts. But first, I'd like to dedicate this post to my meet up with the tasty world of Zomato.


Zomato is a restaurant search and discovery services founded in 2008 in India. It currently operates over 23 countries including India, Australia and the United States. We can find information related to any type of restaurants. Also, pictures of different places are taken by the local teams i.e. the users, and are then uploaded to the website so that the users can leave their personal comments and ratings.

I had the pleasure to meet the community manager of the Colombo team, Abhirami Prakash. I thank her once again for noticing my blog and for inviting me to this small meet-up. We could discuss about this new system established on their website: the ‘Zomato Spoonback’. Previously, users were already able to post images and comments in order to win points. Now, the ‘Spoonback’ enables those who own a blog to link their comments on Zomato. Moreover, extra points will be given when the review is posted on both the blog and Zomato, pictures included. A great way to bring more views on your blog!

To mark my entry in Zomato, let me talk about the Coffee Bean and Tea Leaf at Horton Place, in Colombo 7. A Starbucks type of coffee shop, with comfortable armchairs, an outdoor space and a relaxing ambience. We were lucky on that day because a very few people were there in the café. Usually, there's always a buzz, perfect to spend time with friends and colleagues. A pretty cozy place with a nice wooden floor and wooden boxes placed as low tables. Let's focus now on my beverage choice. After almost ten minutes into reading and re-reading the menu, I went for.. The Pure Chocolate Ice Blended Drink, and oh my god, it was just perfect. Unfortunately, I don't remember its price but I believe that it was quite high compared to other places like Barista, etc. I'll see you very soon, Coffee Bean!  The Coffee Bean & Tea Leaf Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato


Avant de commencer mon post, je voudrais vous souhaiter une très belle année 2016 à vous tous! Que cette année soit remplie de bonheur et de joie! C'est donc après un mois et demie loin des cocotiers que j'ai enfin décidé de faire mon come back par ici. Ceux qui me suivent sur Instagram et Twitter ont dû être au courant de mon séjour (pas assez long à mon goût) en France. Je compte bien vous raconter en long et en large mon aventure dans mes prochains posts. Mais tout d'abord, j'aimerais faire un faire un post dédié à ma rencontre avec le monde gourmand de Zomato.

Zomato est un site de recherche de restaurants et de services en ligne, fondé en 2008 en Inde. Il couvre jusqu'à aujourd'hui 23 pays tels que l'Inde, l'Australie et les Etats-Unis. On y retrouve des informations concernant des enseignes de restaurants en tout genre. On peut trouver des photos de différents endroits, prises par les équipes locales, mais aussi par les utilisateurs qui laissent également leurs avis personnels et notes.

J'ai eu le plaisir de rencontrer la community manager de l'équipe de Colombo, Abhirami Prakash. Je la remercie encore une fois d'avoir pris le temps de faire un tour sur mon blog et de m'avoir proposé ce petit meet-up. Durant ce rendez-vous, nous avons pu discuter de ce nouveau système mis en place sur le site : le Zomato Spoonback. Les utilisateurs pouvaient à la base poster leurs opinions et images sur le site dans le but de gagner des points. Désormais, le Spoonback invite les utilisateurs possédant un blog à le lier à leurs commentaires sur Zomato. De plus, des points supplémentaires seront donnés à chaque fois qu'une revue postée sera liée au blog et aux images incluses. Un bon point de ramener des vues sur vos blogs!

Pour inaugurer mon entrée chez Zomato, laissez-moi vous parler du Coffee Bean and Tea Leaf sur Horton Place, Colombo 7. Un café type Starbucks, avec des fauteuils confortables, un espace terrace et une ambiance relaxante. Coup de chance, ce jour-là, il y avait vraiment peu de monde ce matin-là dans le café. Généralement, c'est un endroit très vivant, idéal pour les sorties entre amis et collègues. Une ambiance très cozy avec un joli parquet et des fausses caisses en bois placées en guise de tables basses. Maintenant, parlons de mon choix de boisson. Après presque dix minutes à lire et relire le menu, j'ai opté pour .. le Pure Chocolate Ice Blended Drink et oh mon dieu, c'était juste parfait. Malheureusement, je ne me souviens plus de son prix, mais il me semble qu'il est assez élevé comparé à d'autres cafés comme Barista, etc.  





You Might Also Like

3 comments

  1. Wish you THE BEST for this year 2016 !!

    ReplyDelete
  2. I hear Zomato is pulling out of Sri Lanka now? If so, that's quite sad!
    Minaali
    The Snap Narrative

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG really? I didn't hear about that but I agree, it would be sad if it's happening. :/

      Delete

Flickr Images